Skylten fixar mangel, Hampus o Pether gör elkvalitetsmätning.

  visningar 35,247

Svanströms EL & VVS AB

19 dagar sedan

Vi gör elkvalitetsmätningar samt förundersökningar inför elinstallationsarbeten.

Kommentarer
Japaleno
Japaleno 6 dagar sedan
resereklam på dörren smygreklam? :d
asioe kiou
asioe kiou 9 dagar sedan
Äntligen
denis avdic
denis avdic 10 dagar sedan
Jag hade velat att skylten kunnat lära upp mig nu när jag e klar med min utbildning som installations elektriker
vbddfy euuyt
vbddfy euuyt 10 dagar sedan
Mangel i hallen....
Niamensis
Niamensis 11 dagar sedan
Härligt med skylten
soiung toiue
soiung toiue 11 dagar sedan
Äntligen. Jag älskar våran skylten!!! Hur mår våran Håkan???
asioe kiou
asioe kiou 9 dagar sedan
det är bra att alltid ha på sig skyddsglasögon.
sehhi vooty
sehhi vooty 12 dagar sedan
"Man ska inte underskatta korv" ett gammalt citat från Kåken.
Ailsa Ni
Ailsa Ni 7 dagar sedan
Men reklam överdos?!
Ailsa Ni
Ailsa Ni 13 dagar sedan
"Man ska inte underskatta korv" ett gammalt citat från Kåken.
Ailsa Ni
Ailsa Ni 7 dagar sedan
det är bra att alltid ha på sig skyddsglasögon.
Simon Isberg
Simon Isberg 14 dagar sedan
Hur går det för praktik Erik från Torsby?
vbddfy euuyt
vbddfy euuyt 10 dagar sedan
på sinusvågen.
Mikael Munter
Mikael Munter 14 dagar sedan
En fråga till dig Hampus: Skulle inte du kunna vara en ambassadör för att försöka få in fler tjejer i yrket? Jag har sett få tjejer försöka men fått så mycket hån från kund så att dom sedan lämnat yrket. Tycker det är skamligt och gör en hemskt ledsen att det är tyvärr är så. Tjejer kan faktiskt också. Hoppas att en idén kan vara intressant. Mvh Micke
soiung toiue
soiung toiue 11 dagar sedan
Watch to the end, it gets funs :)
vinasu maaj
vinasu maaj 14 dagar sedan
3 fas mangel? jag vill se den elräkningen. ps hålborr nästa gång? ser bra möe snyggare ut och slipa kanterna så ingen skär sig:D
Jimmy
Jimmy 12 dagar sedan
Att det är 3fas säger absolut noll om hur mycket ström motorn drar...
sehhi vooty
sehhi vooty 12 dagar sedan
Inget 1,2m ryggavstånd där inte 😂
bilij pdan
bilij pdan 14 dagar sedan
på sinusvågen.
Ailsa Ni
Ailsa Ni 13 dagar sedan
Jag vill se mer felsökningar med skylten och vvs-jobb när Alex och Jocke badar i skit😍
Fredrik Mnsson
Fredrik Mnsson 15 dagar sedan
Mangel i hallen....
yaliso gioouy
yaliso gioouy 16 dagar sedan
Äntligen. Jag älskar våran skylten!!! Hur mår våran Håkan???
seeriu ciihy
seeriu ciihy 17 dagar sedan
på sinusvågen.
vinasu maaj
vinasu maaj 14 dagar sedan
Hur gick kontinuitetsmätningen till för skyddsledaren till vägguttaget?
erkki
erkki 17 dagar sedan
Byta från strömbrytare till dimmer får man göra själv, så länge du inte behöver dra ner nån nolla. Detta enligt ESV
erkki
erkki 16 dagar sedan
@Kim Sandberg och vad baserar du det på? Här kommer ett citat direkt från ESV gällande just det: ”Elsäkerhetsverkets bedömning är att utbyte av installationsströmställare mot dimmer faller in under pkt. 1 i föreskriften ELSÄK-FS 2017:2, 3 kap. 1§. Det finns således inget förbud enligt regelverket att byta en installationsströmställare i form av strömbrytare till dimmer eller vise versa då det rör sig om komponenter med samma grundfunktion, av och på. Detta förutsätter emellertid att man inte gör några förändringar i den befintliga gruppledningens utförande, till exempel kompletterande ledare eller anslutningar av olika slag. Lars Jansson Elinspektör”
Kim Sandberg
Kim Sandberg 16 dagar sedan
Får du ju inte.
Stig Österberg
Stig Österberg 17 dagar sedan
En vanlig hederlig (nu olaglig) glödlampa går sönder efter en tid. Glödtråden brinner av. Min teori är att vanliga porslinssäkring kan gå utan överbelastning efter flera år? H. Stig Österberg från Dalsbruk i Finland.
yaliso gioouy
yaliso gioouy 16 dagar sedan
Synd att vi inte fick höra mer om övertoner i nätet... Antar att det är lite mer invecklat än att summan av spänningarna vid ett givet ögonblick ska vara noll 😁
Morgan Johansson
Morgan Johansson 17 dagar sedan
Så dyrt det ska bli med den där skiten som den där gubben kontrollerar. Det räcker väl att någon ens ska behöva göra eldragningarna.. allt ska göras krångligare hela tiden!
seeriu ciihy
seeriu ciihy 15 dagar sedan
Skylten - "Man ska inte underskatta korv". Dagens Knowledge!
Mats Eriksson
Mats Eriksson 17 dagar sedan
18:20 Grundton = 50Hz Första överton = 100Hz = två gånger 50Hz *ANDRA* överton = 150Hz = *TRE* gånger 50Hz *TREDJE* överton = 200Hz = *FYRA* gånger 50Hz
Mats Eriksson
Mats Eriksson 17 dagar sedan
@Speeder84XL Det är bättre att säga rätt! :) Speciellt när man ska börja prata om jämna och udda övertoner.
Speeder84XL
Speeder84XL 17 dagar sedan
Man brukar säga t ex "3:e övertonen", när man egentligen menar 3:e tonen - dvs 50 Hz är 1:a tonen (grundton - den man vill ha), sen kommer 2:a och 150 Hz 3:e. Övertoner som orsakas av olinjära laster brukar "av naturen" bli främst på 3:e, 5:e, 7:e, 9:e osv tonerna oftast - men några som drar ström assymmetriskt mellan positiv och negativ halvvåg, kan ha 2:a, 4:e, 6:e osv också.
Jocke Arkstrand
Jocke Arkstrand 17 dagar sedan
Alltid lika roligt o se skylten i arbete :) För övrigt, blev det ngn tillbudsanmälan med trasiga lysröret? med tanke på att du blev täckt med glassplitter. Och en bra visning om varför det är bra att alltid ha på sig skyddsglasögon.
kaptenkrut
kaptenkrut 16 dagar sedan
för att inte nämna tungmetallerna i den :)
seeriu ciihy
seeriu ciihy 17 dagar sedan
Un gran trabajo como siempre saludos desde España, Ontur (Albacete).
Mikey Sweden
Mikey Sweden 17 dagar sedan
Men reklam överdos?!
seeriu ciihy
seeriu ciihy 15 dagar sedan
Synd att vi inte fick höra mer om övertoner i nätet... Antar att det är lite mer invecklat än att summan av spänningarna vid ett givet ögonblick ska vara noll 😁
Speeder84XL
Speeder84XL 17 dagar sedan
Riktigt nice film och Skylten alltid lika skön. Vore kul om ni visar resultaten från mätningarna sen. Jag själv har också ganska mycket skitigare el där jag bor nu än min förra lägenhet - märks på att man får mer surr när från t ex transformatorer och sen ser man när man kollar på strömmen på ett oscilloskop syns det att toppen är påtagligt tillplattad på sinusvågen.
Speeder84XL
Speeder84XL 14 dagar sedan
@bilij pdan Det kommer förmodligen inte ens synas på elräkningen, så länge man inte står och manglar varje dag, flera timmar om dagen typ. Anledningen till att den går på är 3-fas, är för att den använder en 3-fasmotor. Det är ju inte för att den har hög effekt, utan för att motorn behöver ha 3 växelspänningar som är förskjutna (120°) relativt varandra, för att den ska dra. T ex på verkstäder mm, så är det inte ovanligt att man har små maskiner med motorer på bara några hundra watt, som ändå går på 3-fas. Sen finns det ju 1-fasmotorer också, men dom är inte lika starka i förhållande till sin storlek. Den här mangeln, var ju ingen hushållsmodell, haha - utan samma som står i större tvättstugor mm. Där brukar det ju alltid finnas 3-fas framdraget redan.
bilij pdan
bilij pdan 14 dagar sedan
3 fas mangel? jag vill se den elräkningen. ps hålborr nästa gång? ser bra möe snyggare ut och slipa kanterna så ingen skär sig:D
Alexandra Fransson
Alexandra Fransson 17 dagar sedan
Så bra video
Doktor Jönsson
Doktor Jönsson 18 dagar sedan
Om de skulle visa sig att man har en vinkel annan än 120 mellan faserna, vad betyder det? Felaktigheter på inkommande eller kan det vara felkopplad/snedbelastad anläggning?
Edmund Blackadder
Edmund Blackadder 17 dagar sedan
@Doktor Jönsson Kondensatorer primärt. Allt som agerar som ett batteri ger en fasförskjutning där strömmen kommer före spänningen och allt som genererar spänning ger motsatt effekt. Kan läsa mer om det om du söker på induktans och kapacitans.
Doktor Jönsson
Doktor Jönsson 18 dagar sedan
@Viktor Holmberg Om jag minns rätt så är väl spolar t.ex motorer och transformatorer induktiva laster, men var får man kapacitiv last?
Viktor Holmberg
Viktor Holmberg 18 dagar sedan
Att det är någon induktiv eller kapacitiv last som ger fasförskjutning
Hank Hill
Hank Hill 18 dagar sedan
Inget 1,2m ryggavstånd där inte 😂
joel karlsson
joel karlsson 18 dagar sedan
Jag vill se mer felsökningar med skylten och vvs-jobb när Alex och Jocke badar i skit😍
Jonas Jansson
Jonas Jansson 18 dagar sedan
Fågelholksladdare 😬
Superninjanofficial
Superninjanofficial 18 dagar sedan
Skylten är så jävla duktigt och noggrann! Gillar det skarpt! keep it up.
ekroth68
ekroth68 18 dagar sedan
Hur gick kontinuitetsmätningen till för skyddsledaren till vägguttaget?
Sandra Johansson
Sandra Johansson 18 dagar sedan
3 fas mangel? jag vill se den elräkningen. ps hålborr nästa gång? ser bra möe snyggare ut och slipa kanterna så ingen skär sig:D
Sandra Johansson
Sandra Johansson 16 dagar sedan
@Linus Sandqvist intresant. trode 3 faser alltid drog mera ström
Linus Sandqvist
Linus Sandqvist 16 dagar sedan
Fast 3 fas säger inget om hur stor förbrukningen är ;)
adammm142
adammm142 18 dagar sedan
Synd att vi inte fick höra mer om övertoner i nätet... Antar att det är lite mer invecklat än att summan av spänningarna vid ett givet ögonblick ska vara noll 😁
Speeder84XL
Speeder84XL 16 dagar sedan
@adammm142 Här är ett exempel där dom satte in ett filter som var både en isolationstransformator och filter i en enhet - för en extra besvärlig last: www.elinstallatoren.se/innehall/nyheter/2017/september/tystlatna-natstadare-raddade-varmlandsoperan-fran-svara-elstorningar/ Och här är den där serverhallen som dom kör på DC (som jag skrev om innan): www.elinstallatoren.se/innehall/nyheter/2016/december/tank-om-alla-serverhallar-i-varlden-gick-over-till-likstrom/ Sen - anledningen till att vi har växelström i nätet: www.elinstallatoren.se/innehall/nyheter/2016/december/har-blir-topsy-elektrifierad/ Innan halvledarnas tid, var roterande omformare med gamla DC-motorer och generatorer med "kolborstar", enda sättet att höja/sänka likspänning (vilket inte är så energieffektivt). Höja och sänka DC-spänning är inte så svårt idag, med DC/DC-omvandlare - men med växelström, behövs ju inget annat än gamla hederliga transformatorer med järnkärna. Och problemet med övertoner existerade ju knappt på den tiden, som sagt.
Speeder84XL
Speeder84XL 17 dagar sedan
​@adammm142 Jo precis. det börjar alltid med laster som inte drar ström sinusformigt. Vilket är en jäkla massa laster, eftersom det mesta egentligen körs på likström (DC) - men elnätet är växelström (AC). Så då måste alla dessa förbrukare likrikta och glätta strömmen. Det är främst där problemet uppkommer. En del övertoner orsakas också av t ex fasvinkelstyrningar - vilket är en typ av effektstyrning där man bara drar ström under en del av sinusvågen, för att kunna sänka effekten (t ex vanliga ljusdimmers använder den tekniken - men den kan även användas för förbrukare med hög effekt, inom t ex industrin - ugnar mm). Sen går problemet i varierande grad över på spänningen också, eftersom spänningsfallet i ledningar är proportionellt mot den momentana spänningen. Spänningen faller mest i dom delar av sinusvågen där man drar mest ström (för likriktare med glättning, utan effektfaktorkorrigering, så dras all ström nära toppen på sinusvågen - vilken då "plattas till"). Det kan i sin tur "störa" andra förbrukare (t ex ge brum i ljudanläggningar, få transformatorer mm att avge störande ljud och högfrekventa övertoner kan även störa elektronik). Det är ofta då man upptäcker problemen - om man inte fått överbelastningsproblem som blivit så besvärliga att dom "kräver utredning", före dess. Och ja - det finns filter som kan "rensa upp". Dessa bygger enkelt uttryckt på att man tar upp energi i dom delar av sinusvågen där belastningen är låg (vanligtvis början och slutet på varje halvvåg), lagrar den och sen skickar tillbaka där belastningen är hög (vanligtvis nära toppen). Detta kan göras med aktiv switchelektronik som lagrar energin i en kondensatorbank och släpper tillbaka, eller helt passivt med stora induktorer i kombination med kondensatorer eller en kombination av båda. Såna filter används både av nätägarna och t ex industrier som har stora problem med övertoner från t ex frekvensomriktare (med tillhörande likriktare och glättning) och fasvinkelstyrningar. Ibland även i bostadshus, så som vi såg i videon. Vi får se vad dom kommer fram till - kanske det blir en sån lösning. Den brända säkringshållaren verkade dock va ren överbelastning enbart - eftersom det inträffade p g a radiatorer (dessa är en av dom få laster som faktiskt normalt är "perfekta" - linjära och ingen induktiv eller kapacitiv förskjutning av strömmen heller). Däremot idiotiskt att koppla in alla radiatorer på bara en fas. Är det nu så att alla uttag i lägenheterna i ett visst rum, ligger på samma fas, är ju hela huset idiotiskt balanserat. Dom ska va kopplade växelvis. En säkringshållare ska ju dock inte brinna bara p g a överbelastning - säkringen är ju där för att undvika just såna saker - oavsett överbelastningen beror på övertoner vid effekter som säkringen annars skulle klarat eller p g a resistiva laster som helt enkelt är för stora, så ska säkringen lösa ut innan saker blir brända. Smältsäkringar eller den termiska utlösningen i en dvärgbrytare, reagerar på samma sätt som ledningar och anslutningar, när det gäller hur övertoner orsakar uppvärmning. Enda undantaget är ju neutralledaren som inte har nån säkring (där finns en brandrisk om man har väldigt mycket övertoner i en anläggning). Men var det gamla grejer som redan hade oxiderade dåliga anslutningar och så, kan ju den höga belastningen vara vad som fick den att "ge upp"
adammm142
adammm142 17 dagar sedan
@Speeder84XL JÄKLAR vilket informativt och detaljerat svar! Tack så mycket! Så det är då olinjära laster som orsakar övertoner i elnätet? Och de övertoner som påverkar nätet värst är de som linjerar med de tre faserna, dvs 3e, 6e, 9e osv. Eliminerar man övertonerna med filter eller hur gör man? Edit: Effektfaktorkorrigering, såg det nu. Så detta hänger då ihop med reaktiv effekt?
Speeder84XL
Speeder84XL 17 dagar sedan
Jo, grejen är ju att det där med att summan från alla faser blir 0, gäller ju bara om alla faser har en ren sinusvåg - finns det övertoner, så är det ingen ren sinusvåg längre. T ex 3:e tonen (150 Hz) har en periodtid som är samma som tidsförskjutningen mellan faserna vid 50 Hz - och får därmed oftast fasläge 0 (lika för alla faser och strömmarna adderas på varandra istället för att "släckas ut" vid lika last på alla faser, som 50 Hz). Har man (för att få ett enkelt exempel) 3 likdana olinjära laster inkopplade mellan var sin fas och nollan, som drar t ex 8 A i enbart 50 Hz-komponenten och 4 A i enbart 150 Hz komponenten (för båda komponenterna sammanlagt blir det då ca 8,94 A), så kommer man få en växelström på 150 Hz som är på 12 A i neutralledaren (medan 50 Hz komponenten försvinner). Hade prylarna däremot dragit ren 50 Hz sinusvåg (t ex resistiva laster som direktinkopplade värmeelement), så hade strömmen blivit 0 i neutralen. Samma gäller 6:e, 9:e, 12:e , 15:e osv övertonerna (som går jämt upp på 2, 3, 4, 5 osv med tidsförskjutningen mellan faserna). 6:e och 12:e är dock ovanliga, eftersom det i såna fall betyder att laster inte drar lika mycket i positiv som negativ halvvåg (vilket är ovanligt, men förekommer) - men 3:e förekommer i hög grad, likväl som 5:e och 7:e (som kanske inte är värst för neutralen, men skapar andra problem) och 9:e, från alla enkla likriktare med glättningskondensator. Såna sitter i nästan allting nu för tiden - LED-belysning, induktionsspisar, laddare för allt från mobiltelefoner till elbilar, frekvensomriktare (som driver motorer), alla datorer och annan elektronik som tar ström från elnätet. För saker med en effekt på mer än (jag tror det är 100 W), brukar dom ha krav på sig, att likriktningen ska kompletteras med effektfaktorkorrigering, som ser till att sakerna drar ström mer sinusformigt från växelströmsnätet. Men denna fungerar ju varierande bra och sen finns det ju gott om importerade "Kina-prylar" som inte har något sånt alls. Små laster har inte heller några krav på effektfaktorn (LED-belysning, små laddare för mobiler och annat, hemelektronik mm) - men dessa kan istället bli så många, att den sammanlagda effekten blir påtaglig ändå. Det är bl a överbelastning av neutralledaren, som är problemet med övertoner och en stor anledning till att dom "skapar värme". Dom andra problemen, är att toppvärdet på strömmen tenderar att öka i förhållande till genomsnittsvärdet - det gör att dom resistiva förlusterna i kablar, anslutningar mm ökar och sen även "skinneffekten" för tjockare kablar (att växelström tenderar och gå mest på utsidan av en ledare och mindre i mitten - så att den effektiva tvärsnittarean minskar och dom resistiva förlusterna ökar. Detta ökar med frekvensen och ju större komponent av strömmen som är på högre frekvenser än 50 Hz, desto värre blir det). Slutligen så ökar även förlusterna i transformatorerna när en stor komponent av strömmen ligger på högre frekvenser än 50 Hz - t ex förlusterna i kärnan ökar med kvadraten av frekvensen. Problemet är helt enkelt att standarden för vårt elnät är satt efter en tid när dom enda laster man hade var glödlampor, direktdrivna motorer, och värmeapparater av olika slag och senare t ex lysrör med magnetiska ballaster - sånt skapar inte mycket problem med övertoner, bara induktiv fasförskjutning i en del fall - vilket är lättare att hantera med att addera kapacitiv last (kondensatorer). Skulle man utforma elnätet idag, så skulle man nog kört med likström istället (och det har dom faktiskt gjort i t ex en del stora serverhallar - jag läste om någon stor byggnad i, jag tror det var Eskilstuna, som kör allt på likström - även belysningen, kontorsutrustning och typ kaffemaskiner, haha). Men det är ju inte så lätt att bara byta när hela nätet använder sig av transformatorer, som måste ha växelström för att fungera och där väldigt många saker ändå är anpassade för växelström. Bara t ex vanliga strömbrytare och reläer skulle inte fungera med den utformning dom har nu, då likström mycket lättare skapar ljusbågar.
Nils Löfblad
Nils Löfblad 18 dagar sedan
Skylten - "Man ska inte underskatta korv". Dagens Knowledge!
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 17 dagar sedan
Håller med
Joaquin Gomez
Joaquin Gomez 18 dagar sedan
Un gran trabajo como siempre saludos desde España, Ontur (Albacete).
Martin Arvidsson
Martin Arvidsson 18 dagar sedan
men varför i heela helvete vill prioritera att installera en 3 fas mangel i hallen men inte en jordfelsbrytare till kåken? 😩😂🙃
Martin Arvidsson
Martin Arvidsson 16 dagar sedan
@Andreas Lindholm så kan det vara. Men elsäkerheten i bostaden lär väl ändå vara högre upp på priolistan?😌
Baron af trosa
Baron af trosa 18 dagar sedan
Dem kan platta till håret igen i mangel efter struntat i jfb
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 18 dagar sedan
Kan vara så att det då krävs en omtrådning..
Dennis Rawet
Dennis Rawet 18 dagar sedan
Betalt samarbete med Fluke?
Dennis Rawet
Dennis Rawet 16 dagar sedan
@Andreas Lindholm Okej, har andra anställda jobbat för 3M eller Snickers?
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 17 dagar sedan
Peter är chef för mätavdelningen på Svanströms och jobbade på Fluke i 12 år
Eric Starck
Eric Starck 18 dagar sedan
De flesta dvärgbrytarna på marknaden är godkända som frånskiljare.
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 18 dagar sedan
Älskar min faspenna. Jag är vaktis och använder den bara för att kolla att jag verkligen har strömlöst när jag ska byta lysrör.
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 14 dagar sedan
@kaptenkrut Jag använder den egentligen för att säkerställa strömlöst när jag ska byta lysrör. Då vi kanske har tio belysningar i olika kontorsrum per säkring är skruva ur proppen inget alternativ
kaptenkrut
kaptenkrut 16 dagar sedan
@Andreas Lindholm dom visar knasvärde när nollan/pen är snurrad runt.. annars har jag aldrig stött på att de visar fel
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 17 dagar sedan
och ja, jag vet att inte lita på en faspenna.
Njordfabrication
Njordfabrication 18 dagar sedan
Vem är nya killen? Mer av honom.
Theremoore
Theremoore 18 dagar sedan
34:14 Filmcitat från Repmånad.
Calle Östman
Calle Östman 18 dagar sedan
Dax och bjuda Sylten på nån timme hos barberaren?
Rattlepiece
Rattlepiece 16 dagar sedan
Män ska ha skägg.
Peter Lundin
Peter Lundin 18 dagar sedan
Härligt att du får fiber till ditt hur Skylten
Dont Worry
Dont Worry 18 dagar sedan
"Man ska inte underskatta korv" ett gammalt citat från Kåken.
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 18 dagar sedan
Håller med Skylten
Joakim Bernström
Joakim Bernström 18 dagar sedan
God Kväll här på Svanströms EL & VVS AB här på er SVfrom-Kanal. Skylten är SÅÅÅ GRYM 🏆🥇🤗🙏❤👍 och ALLTID SÅÅÅ oerhört professionell på allt han yrkesmässigt tar sig an, det är en fröjd för ögat att se honom och självklart också er övriga inom Svanströms EL & VVS AB. Fråga: Kommer det komma något ny videos / SVfrom-klipp med Rörmokaren Jocke hos er? Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll...🇸🇪 Mvh Joakim Bernström, Sigtuna
Baron af trosa
Baron af trosa 18 dagar sedan
Vad är de för jon som ska ha en tvättstugemangel i hallen 😂 finns bättre intressen.
Baron af trosa
Baron af trosa 17 dagar sedan
@Andreas Lindholm det finns ju andra typer av mangla som är gjorda för hemmabruk, inte går man och köper en tvättstugemangel från 80 talet och ställer i hallen 😂
Andreas Lindholm
Andreas Lindholm 17 dagar sedan
Kanske för att tvättstugan är så liten att det inte funkar??!
Mattias Vendle
Mattias Vendle 18 dagar sedan
Äntligen. Jag älskar våran skylten!!! Hur mår våran Håkan???
Martin Abrahamsson
Martin Abrahamsson 18 dagar sedan
Äntligen
Völundr Frey
Völundr Frey 18 dagar sedan
Premieres, seriöst? Släpp videon när den är redo.
FluePeakツ
FluePeakツ 18 dagar sedan
@MrRalanov håller med, mycket roligare att kolla premiär än att kolla senare
MrRalanov
MrRalanov 18 dagar sedan
Ett sätt att få lite fler visningar, iaf inledningsvis. Ser inte riktigt problemet.
FluePeakツ
FluePeakツ 18 dagar sedan
fast premiären är ju en färdigställd video. Förstår inte vad som är problemet
Tim Hansson
Tim Hansson 18 dagar sedan
Mer vvs videos tack! 🤪
TheHensan
TheHensan 18 dagar sedan
Äntligen!
Centralfestival med Skylten
39:50
Svanströms EL & VVS AB
visningar 61tn
El-slask o avlopps-slask
23:37
Svanströms EL & VVS AB
visningar 33tn
DLGSKT Special, Alex Ceesay pt 1
44:01
DiaLogiskt
visningar 48tn
Avloppsläcka-Ambulanser-Fartyg
29:32
Svanströms EL & VVS AB
visningar 83tn
Penti o Marko fixar jungfrubröst
53:30
Svanströms EL & VVS AB
visningar 65tn
Irma fixar filtret, vad ska Markoolio göra nu?
21:25
Svanströms EL & VVS AB
visningar 26tn
Avloppsbrunn - PermanentFluke utb - Smartahem
26:28
Svanströms EL & VVS AB
visningar 50tn
Skylten bygger hus
16:58
Svanströms EL & VVS AB
visningar 54tn
En vanlig "Jocke" dag
27:26
Svanströms EL & VVS AB
visningar 53tn
Skylten felsöker på jordfel i villa
24:32
Svanströms EL & VVS AB
visningar 259tn
112 V mellan diskmaskin och diskbänk.
37:11
Svanströms EL & VVS AB
visningar 173tn
DLGSKT Special, Alex Ceesay pt 1
44:01
DiaLogiskt
visningar 48tn
TESTAR ERA KONSTIGA MATKOMBINATIONER IGEN
22:17
Irma fixar filtret, vad ska Markoolio göra nu?
21:25
Svanströms EL & VVS AB
visningar 26tn
Transporter-1 Mission
1:49:51
SpaceX
visningar 1,3mn